polystyrene به طور گسترده برای تولید انواع ورق های پلی استایرن با مقاومت بالا استفاده می‌شود. از ورق های PS به جای فرم های دیگر ورق‌ها استفاده می‌کنند. از این نوع در انواع مصارف عمومی و همچنین تولید مدل‌ها، علائم، نمایشگرها، محفظه‌ها و نمونه های اولیه استفاده می‌کنند. به طور کلی ورق پلی استایرن یا ورق هایمپک یا ورق HIPS به دلیل استحکام بالا و قالبگیری خوب به عنوان یک رزین غیر کریستالی دارای خواصی مانند رزین های PP، PE و … است. در ادامه مقاله از سایت کسری پلیمر در مورد فوم پلی استایرن انبساطی، قیمت عایق حرارتی پلی استایرن، ورق پلی استایرن چیست؟ و فروش و قیمت ورق و فوم پلی استایرن توضیح می‌دهیم.

ورق پلی استایرن چیست؟

ورق هایمپک دارای ویژگی های متعددی از نظر فیزیکی و ظاهری است که دلیلی می‌شود تا از آن به جای ورق های دیگر استفاده می‌کنند. در ساختار مولکولی آن با تغییر در جهت کریستالیزاسیون، تغییر قابل توجهی در خواص و ابعاد رزین های ورق های HIPS ایجاد نمی شود. مشخصات ورق پلی استایرن شامل موارد زیر است:

  • داشتن وزن سبک؛
  • حساس بودن به دما؛
  • مقاومت در برابر آب و در برابر چگالی بالا؛
  • غیرسمی و بدون بو بودن؛
  • داشتن ابعاد پایداری و جذب آب کم؛
  • اقتصادی و مقرون به صرفه؛
  • داشتن خواص شکل گیری عالی؛
  • حرارت و قابل بسته شدن به صورت الکترونیکی.

محصولات کاربردی دیگر: استایرن بوتادین استایرن (SBS)

فوم پلی استایرن

در ضمن خواص فیزیکی ورق پلی استایرن در جدول زیر موجود است که تمامی این ویژگی به مزیت های آن می‌افزاید:

مشخصات مقدار آن
رنگ مات
دمای تشکیل 325 درجه فارنهایت تا 350 درجه فارنهایت
حداکثر دما 180 درجه فارنهایت
استاندارد مطابق با استاندارهای FDA
اندازه استاندارد ورق های فروخته شده 40 ″ x 72

انواع ورق پلی استایرن

به طور کلی فوم پلی استایرن یا یونولیت که به نام پلاستوفرم نیز در بازار رایج است، یک نوع پلیمر مصنوعی و متشکل از مونرمر استایرن است که برای اولین بار در سال 1839 توسط ادوارد سایمون کشف شد. انواع صنایع از مصرف کنندگان پلی استایرن هستند که از نظر ظاهری از بلورهای ریز تشکیل شده و در چهار نوع معمولی، مقاوم، انبساطی و اکسترود شده وجود دارد. در ادامه پرسش ورق پلی استایرن چیست؟ 4 نوع پلی استایرن را شرح می‌دهیم:

ورق پلی استایرن معمولی

ورق پلاستیک پلی استایرن که با نام اختصاری GPPS در بازار موجود است برای مصارف عمومی استفاده می‌شود. این نوع دارای ویژگی های چون مقاومت در برابر حرارت، قدرت ضربه پذیری مناسب و سیالیت خوب در زمان فرایند است. این نوع دارای خواص دی الکتریکی و استحکام بالایی بوده و از این رو در مصارف الکتریکی به طور گسترده استفاده می‌شود. شما در بازار این نوع را با نام تجاری کریستال پیدا می‌کنید.

محصولات کاربردی دیگر: استایرن بوتادین استایرن (SBS)

قیمت ورق پلی استایرن

ورق پلی استایرن مقاوم

این نوع ورق HIPS دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه بوده و از این رو از آن در ساخت ظروف و بدنه لوازم خانگی استفاده می‌کنند. نام تجاری این نوع نیز ورق هایمپک می‌باشند. در ضمن به عنوان عایق برودتی در بدنه یخچال‌ها و فریزرها، تولید ظروف یکبار مصرف و لوازم ورزشی استفاده می‌کنند. در ضمن قیمت عایق پلی استایرن نسبت به بقیه عایق های مشابه مناسب تر می‌باشد.

فوم پلی استایرن انبساطی

این نوع که با نام پلی استایرن اکستروده شده و فشرده (EPS) نیز رواج دارد؛ نوعی پلیمر سفید رنگ بوده که به آن‌ها یک عامل فوم کننده می‌افزایند. در ایران به آن یونولیت نیز می‌گویند که به دلیل داشتن مقاومت بالا، ساختار سلولی بسته در بلوک‌ها و محافظ بودن در برابر رشد باکتری و فسادپذیری در صنایع گوناگون استفاده می‌شود. از معایب آن است که در برابر حرارت بیشتر از 20 دقیقه نمی تواند مقاومت کند.

فوم پلی استایرن اکسترود شده

در ادامه پرسش ورق پلی استایرن چیست؟ و توضیح انواع آن، باید بگوییم که، از مهم ترین ویژگی های پلی استایرن اکسترود شده، می توان به سبک بودن و پایین بودن قیمت عایق پلی استایرن اکسترود شده اشاره کرد. این ویژگی‌ها، مورد توجه انبوه سازان است و به طور گسترده پلی استایرن در ساختمان استفاده می کنند. فوم پلی استایرن اکسترود شده، دارای بافت فشرده و بدون حفره بوده که در برابر رطوبت مقاومت بالای دارد و آب را بسیار کم جذب می کند.

قیمت عایق پلی استایرن اکسترود شده

فروش فوم پلی استایرن

هر کدام از عایق های تولید شده در بازار دارای مزایای خاصی بوده و به دلیل غیرقابل نفوذ بودن در برابر رطوبت و بخار آب در مصارف گوناگون استفاده می‌شود. مجموعه کسری پلیمر یکی از معتبرترین مراکز در فروش ورق پلی استایرن در انواع گوناگون می‌باشد.

نتیجه گیری

به طور کلی polystyrene یک نوع پلیمر ارزان بوده که به راحتی نیز در دسترس است. از آن در صنایع الکترونیک، پزشکی، نوری، بسته بندی مواد مصرفی و قطعات خودرو استفاده می‌شود. در این مطلب شما را با ورق پلی استایرن چیست؟ قیمت عایق پلی استایرن اکسترود شده و فوم پلی استایرن انبساطی آشنا کردیم. برای خرید و اطلاع از قیمت پلی استایرن می‌توانید به کسری پلیمر مراجعه کنید.