گرانول بادی چیست؟

پلی اتیلن سنگین بادی یا مواد پلاستیک بادی به عنوان بهترین نوع پلاستیک شماره یک دنیا و رایج ترین ماده پلاستیکی شناخته شده است. از رزین های HDPE به دلیل داشتن سفتی،  مقاومت در بربر ترک خوردگی، درجه حرارت و تار شدن استفاده می کنند. گرانول بادی نوعی از گرانول پلی اتیلن است که در جدای از تولید به صورت گرانول، آن را به صورت پودر نیز تولید می شوند. پودر آن برای محصولات تمام شده پلاستیکی که نیازی به گرانول ندارد، کاربردی تر است. اما برای تولید گرانول آن باید مراحل تبدیل آن به گرانول را نیز طی کنند. در این مقاله از سایت ایران کایسا شما را با قیمت پلی اتیلن پلی اتیلن سنگین بادی و انواع آن آشنا می کنیم.

پلی اتیلن سنگین بادی چیست؟

مواد پلاستیک بادی یک یک ماده شفاف و غیر قطبی است و از این رو از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار است. این ماده دارای مقاومت خوبی در برابر ضربه و در دماهای سرد است. از این ماده به طور گسترده برای تولید محصولات پلاستیک استفاده می کنند. برای تولید این نوع محصولات توسط این ماده از قالب گیری دمشی یا بادی استفاده می کنند.

قالب گیری بادی برای تولید محصولات پلاستیکی تو خالی، بدون نیاز به مونتاژ قطعات مجزای قالب استفاده می شود. از این روی بر روی رزین های مانند پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید، پلی پروپیلن و پلی اتیلن ترفتالات برای تولید انواع ظروف و محفظه استفاده می شود.

کاربردهای مواد پلاستیک بادی یا HDPE چیست؟

از این ماده فوق العاده برای تولید انواع محفظه ها و بطری ها استفاده می کنند. از جمله این تولیدات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید بطری های مایعات (بطری شامپو، روغن موتور، کولر، سازه های بازی و…)
  • تولید ظروف خانگی
  • تولید ظروف صنعتی
  • ساخت مخازن بهداشتی
  • ساخت مخازن سوخت
  • تولید مخازن آب
  • تولید سطل های زباله
  • و …
گرانول بادی
گرانول بادی چیست؟

پلی اتیلن سنگین اکستروژن چیست؟

این نوع نمونه از پلی اتیلن سنگین بادی است که دارای مقاومت کششی بالا، سختی، مقاومت بالا در برابر ضربه و … است. این ماده نسبت به LDPE سخت بوده و تحمل دمای بالاتری را دارد. پلی اتیلن اکستروژن به دلیل کم هزینه بودن و همه کاره بودن دارای محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه پلیمرهاست. این ماده قابل اشتعال دارای مقاومت خوبی در برابر آب و هواست. از کاربردهای آن یم توان به استفاده در تولید لوله های پزشکی، لوله های نمونه برداری و غلاف های سوزنی است.

مشخصات پلی اتیلن سنگین بادی

مواد پلاستیک بادی در انواع بی رنگ و رنگی در بازار موجود است. نمونه ای بی رنگ آن از مواد باکیفیت تری برای تولید آن استفاده می کنند و دارای مقاومت کششی بهتری است و میزان ناخالصی آن بسیار کمتر است. در مقابل نمونه ای رنگی آن از مواد نامرغوبی برای تولید آن استفاده می کنند. از ویژگی های این ماده می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از نوع رشته ای بوده و با روش گرانول رشته ای برای تولید آن استفاده می کنند.
  • دارای دانه بندی یکنواخت و یکدست
  • دارای گریدهای مختلف با رنگ های متنوع
  • به صورت کاملا شفاف است.

مزایای استفاده از مواد پلاستیک بادی

همانطور که گفته شد این ماده یکی از محصولات رایج و پرطرفدار بین تولیدکنندگان است. امروزه آلودگی های زیست محیطی به دلیل رها شدن ضایعات پلاستیکی، محیط زیست در حال نابودی است. با استفاده از این نوع ضایعات در گرانول سازی، می توان این مواد را به صورت درست به چرخه تولید بازگرداند و از این طریق از آلودگی های محیط زیست جلوگیری کرد.

همچنین صنایع زیادی هستند که برای فرایند تولید خود به مواد اولیه پلاستیک نیازمند هستند؛ از این رو باید برای خرید پلی اتیلن سنگین و این نوع مواد اولیه باید هزینه ای زیادی کنند. با استفاده از انواع گرانول در صنایع تولیدی می توان هزینه های تولید را به مقدار زیادی کم کرد.

مواد پلاستیک بادی قیمت پلی اتیلن سنگین بادی

قیمت مواد پلاستیک بادی تا حد زیادی به نوع و گرید آن مربوط می باشد؛ به عنوان نمونه قیمت مواد پلی اتیلن Pe80 و Pe100 متفاوت می باشد. همچنین نوع رنگی یا بی رنگ آن می تواند در قیمت پلی اتیلن سنگین و گرانول پلی اتیلن تاثیرگذار باشد. برای اطلاع از قیمت پلی اتیلن سبک خطی و قیمت پلی اتیلن سنگین تزریقی می توانید به مقالات مربوطه آن مراجعه کنید.

همچنین شما برای مطلع شدن در مورد هزینه لازم برای این محصول می توانید به سایت ایران کایسا مراجعه کنید و از طریق ارتباط با کارشناسان آن از قیمت هر کیلو پلی اتیلن مطلع شوید.

انواع گریدهایHDPE

این محصول در انواع گریدهای متنوع تولید و به بازار عرضه می شود. این گریدهای توسط پتروشیمی های مانند بندر امام، باختر، جم، شازند اراک و مارون تولید می شود. در ادامه شما را با دو گرید پرکاربرد و شناخته شده آن آشنا می کنیم.

پلی اتیلن سنگین بادی 0035

این نوع دارای سختی و مقاومت ضربه ای بالای است و برای تولید ظروف شوینده و دارویی و کلیه بطری ها و ظرف های کوچک استفاده می کنند. این نوع گرید دارای کریستالینیتی بالای در برابر عوامل شیمیایی است.

پلی اتیلن سنگین بادی bl3

این نوع دارای کاربردهای مشابه مانند گرید 0035 برای تولید ظروف بادی است. امروزه صنایعی مانند صنعت بسته بندی، ساختمان سازی، صنایع الکترونیک، صنعت اسباب بازی و … از پلاستیک استفاده می کنند. این نوع در انواع ON GRADE و OOF GRADE در بازار موجود است.

پلی اتیلن
پلی اتیلن چیست؟

خرید پلی اتیلن سنگین بادی

شرکت پلیمر ایران کایسا با استفاده از باکیفیت ترین مواد اقدام به تولید و فروش مواد پلاستیک بادی (HDPE) کرده است و از این طریق نیاز تولید کنندگانی که به این گرانول نیاز دارند را فراهم کرده است. این محصول در بسته بندی های اختصاصی یا 25 کیلویی در بازار موجود است که برای تویلد ظروب بادی، مخازن و گالن باید از آن استفاده کنید.

سولات متداول

گرانول بادی چیست؟

گرانول بادی نوعی از گرانول پلی اتیلن است که در جدای از تولید به صورت گرانول، آن را به صورت پودر نیز تولید می شوند.

مواد hdpe چیست؟

مواد پلاستیک بادی یک یک ماده شفاف و غیر قطبی است و از این رو از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار است.