پلی آمید 11 و 12

افزودن به لیست علاقه مندی ها
افزودن به لیست علاقه مندی ها
  • مورد مصرف: در ساخت قطعات مکانیکی ، خطوط سوخت خودرو ، کفش ‌های ورزشی ، دسته های ابزار و..
  • خواص: مقاومت شیمیایی خوب، دوام خوب،انعطاف پذیری، مقاومت گرمایی و..
افزودن به لیست علاقه مندی ها
افزودن به لیست علاقه مندی ها
تماس بگیرید
پلی آمید 11 و 12
صفحه اصلی/Shop/پلی آمید/پلی آمید 11 و 12

توضیحات

پلی امید 11 و 12؛ از مواد پلاستیک با منشا گیاهی است. این ماده جز منابع تجدید پذیر (روغن کرچک) است.  پلی امید 11 و 12 از فرآیند ساخت و پلیمریزاسیون آمینو دکانوئیک اسید (Amino decanoic acid) تولید میشود. نایلون های 11 و 12 اگر مقاومت حرارتی بالایی ندارند اما در طول زمان توانایی حفظ کارایی و ثبات عملکرد خود را دارند. این نوع پلیمر پلی امید 12 و پلی امید 11 در حوزه وسیعی از شرایط مانند دما، شرایط شیمیایی و فشار مورد استفاده قرار می گیرند. از پلی آمید 11 و پلی آمید 12 برای کاربردها و مصارف مورد استفاده قرار می گیرد که دوام و مقاومت طولانی در طول زمان و ایمنی بالا نیاز دارند. PA 11 جز پلاستیک های پایه زیستی است و عملکرد و کارایی خوبی دارند. PA 12 مشابه نمونه قبلی است و از منابع تجدید پذیر و نفتی مشتق می شود.

خواص پلی آمید 11 و 12

مزایای پلی امید 11 و 12 ردیف
ضریب اصطحکاک پایین 1
دوام و استحکام بالا 2
ضربه پذیری خوب در دمای پایین 3
انعطاف پذیری بالا و خوب 4
  • مقاومت شیمیایی بالا
  • دوام و استحکام بالا
  • انعطاف پذیری
  • مقاومت گرمایی
  • مقاومت ضربه ای در دمای پایین

مقاومت شیمیایی بالا

مقاومت شیمیایی پلی امید 11 و 12 نسبت به سایر پلی امید ها بالاست و این یکی از ویژگی های آنهاست که در استحکام شیمیایی آنها تاثیر بسزایی گذاشته است. استحکام شیمیایی این نوع از پلی امید 11 و پلی امید 12 باعث شده است در کاربرد هایی که نیاز به مقاومت شیمیایی بالا دارند مورد استفاده قرار بگیرند. در برخی از اتصالات لوله های تاسیسات از این نوع از پلی امید های 11 و 12 استفاده شده است.

دوام و استحکام فیزیکی

دوام و استحکام بالای فیزیکی

دوام و استحکام بالای فیزیکی پلی امید 12 و پلی امید 11 از دیگر ویژگی ها و خواص پلی امید 11 و 12 است. این خاصیت فیزیکی میتواند باعث شود که آنها در کاربرد هایی که نیاز به دوام و استحکام بالا دارند مورد استفاده قرار بگیرند. بطور مثال در منابعی اشاره شده است که از این نوع پلی آمید ها در سر چکش ها استفاده می شود.

انعطاف پذیری خوب

انعطاف پذیری این نوع از پلی آمید 11 و 12 باعث میشود که در نایلون ها مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین در بخش قبلی گفتیم که پلی امید 11 و پلی امید 12 از دوام و استحکام برخوردار است. اگر دوام و استحکام بالا و انعطاف پذیری را در کنار یکدیگر قرار دهیم ماده اولیه ای عالی برای برخی کاربردهایی که به این خواص نیاز دارند پیدا کرده ایم. بطور مثال سرچکش ها نیاز به همچین ماده پلیمری مهندسی با دوام ، مستحکم و در عین حال منعطف دارند که درحال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند.

مقاومت ضربه ای در دمای پایین

مقاومت ضربه ای در دمای پایین این نوع از پلی آمید های PA11 و PA12 باعث میشود که در کاربردهایی که به مقاومت ضربه ای نیاز دارند مورد استفاده قرار بگیرد. در بخش های قبلی در مورد استفاده از این نوع پلی امید 11 و 12 در سر چکش ها گفتیم. ویژگی دیگری که این نوع از پلیمر های پلی امید 12 و پلی امید 11 را برای این کاربرد محبوب ساخته است همین ویژگی مقاومت ضربه ای در دمای پایین آنهاست.

محصول پیشنهادی: اتیلن وینیل اتیلن

کاربرد پلی آمید 11 و 12

کاربردهای پلی آمید 11 و 12

گریدهای نایلون های 11 و 12 (پلی امید 11 و پلی امید 12) در مقایسه با نایلون 6 از نقطه ذوب کمتر و خواص استحکامی ضعیف تری برخوردار است. اما از لحاظ چقرمگی و ضربه پذیری دارای کارایی بالای است. این پلیمر در صنایع زیر کاربرد دارد:

  • وسایل ورزشی
  • وسایل پزشکی
  • ابزارهای فنی
  • سیم و کابل ها
  • وسایل الکتریکی و الکترونیکی
  • نفت و گاز

خواص پلی امید 11 و 12

قیمت پلی امید 12 و 11

شرکت کسری پلیمر دارای تنوع زیادی در مواد اولیه پلیمری است. شما می توانید با مراجعه به سایت این شرکت مواد و محصولات آن را تحلیل کرده و اقدام به خرید پلی آمید 11 و 12 با مرغوب ترین کیفیت و بهترین قیمت کنید. ما در IranKaisa تلاش خود را کرده ایم که بهترین و محبوب ترین نوع پلیمر ها را در صنایع و کارخانجات برای شما آماده کنیم و برای فروش با قیمتی مناسب بگذاریم. با کارشناسان ما برای خرید پلی امید 11 و خرید پلی امید 12 یا خرید PA11 و PA12 تماس بگیرید.

توضیحات تکمیلی

  • مورد مصرف

    در ساخت قطعات مکانیکی ، خطوط سوخت خودرو ، کفش ‌های ورزشی ، دسته های ابزار و..

  • خواص

    مقاومت شیمیایی خوب، دوام خوب،انعطاف پذیری، مقاومت گرمایی و..

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پلی آمید 11 و 12”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *