گرانول پلی کربنات

افزودن به لیست علاقه مندی ها
افزودن به لیست علاقه مندی ها
  • مورد مصرف: در قالب ورق برای پوشاندن قسمتهای مختلف و مخصوصا سقف گلخانه استفاده میشود
  • خواص: عایق حرارتی، مقاوم در برابر اشعه یووی، غیر قابل اشتعال و..
افزودن به لیست علاقه مندی ها
افزودن به لیست علاقه مندی ها
تماس بگیرید
پلی کربنات
صفحه اصلی/Shop/پلیمرهای مهندسی/گرانول پلی کربنات

توضیحات

قیمت گرانول پلی کربنات، به دلیل خواص الکتریکی و مکانیکی در صنایع محتلف مانند صنایع شیمیایی استفاده می شود. اغلب از این محصول به صورت ورق استفاده می کنند به همین دلیل بیشتر افراد آن را با نام ورق پلی کربنات می شناسند. در ادامه این مطلب در سایت کسری پلیمر؛ قصد داریم تا انواع پلی کربنات، خواص، مزایا و معایب، مشخصات پلی کربنات، کاربردها، قیمت مواد پلی کربنات و روش تولید آن را مورد بررسی قرار دهیم.

امروزه استفاده از همه انواع پلیمر در جهان رواج پیدا کرده و در صنایع مختلف، برای بسیاری از کار ها از پلیمرها یا پلاستیک ها استفاده می شود. یکی از پرکابردترین انواع پلیمر، پلیمر پلی کربنات می باشد.

حتما نام polycarbonate تا به حال به گوش تان خورده است! اگر حافظه تان یاری کند، در کتاب های علوم راهنمایی آزمایش هایی درباره پلی کربنات pc و حل شدن آن در آب وجود داشت.

این ماده که از خانواده ترموپلاستیک هاست؛ به طور کاملا گسترده ای در زمینه های مختلف کاربرد دارد و برای کار های مربوط به تغییرات حرارتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پلاستیک ها همچنین به گستردگی در صنایع شیمیایی کاربرد دارند .قیمت گرانول پلی کربنات بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. این ماده معمولا به شکل ورق درست شده و در کار های مختلف استفاده می شود.

انواع پلی کربنات

پلی کربنات چیست؟

این ماده یک ماده شفافی سخت است که به عنوان بهترین جایگزین شیشه از آن استفاده می شود. رزین های این ماده توسط دکتر فاکس در کمپانی جنرال الکتریک پلاستیک ساخته شد و  انواع ورق های polycarbonate در سال 1968 به طور انبوه، در بازار عرضه گردید. تنوع ساختاری ورق های polycarbonate، باعث کاربرد فراوان این پلیمر در جهان می شود.

این نوع از پلاستیک قابلیت سایه پذیری دارد و تولید کننده های مواد پلی کربنات می توانند درصد سایه پذیری را از 35 تا 85 درصد تغییر دهند و تا برای کار مختلف از آن استفاده کنند. Polycarbonate را معمولا به شکل ورق درست می کنند و به عنوان جایگزین شیشه از آن استفاده می کنند.

انواع ورق پلی کربنات را بشناسید!

ورق های پلی کربنات به سه دسته ورق های ساده و تخت، ورق های چند جداره و ورق های موجدار یا به اصطلاح کروگیت تقسیم می شوند که هرکدام مشخصات خودشان را دارند.

  1. ورق های تخت یا به اصطلاح مشجر، یک لایه هستند و معمولا سایه پذیری کمی دارند و در برخی از مکان ها استفاده می شود.
  2. ورق های موجدار، ورق هایی هستند که به شکل موج دار طراحی و ساخته می شوند تا بتوانند در مکان های خاص و برای کاربردهای خاص از آن استفاده می شود.
  3. ورق های چند جداره این محصول نیز چندین لایه ورق polycarbonate را روی همدیگر می گذارند که این باعث می شود که شفافیت و مقاومت ورق در برابر ضربه بسیار افزایش پیدا کند. به همین دلیل در برخی از مکان ها که به استقامت بالا نیازمندیم، کاربرد فراوانی دارد.

پلی کربنات

خواص ورق polycarbonate

ورق های polycarbonate خاصیت خاموش شوندگی دارند و در محدوده دمایی وسیعی از 40 تا 120 درجه سانتی گراد، کاربرد دارند. همچنین از خواص عالی نوری برخوردارند.

مقاومت پلی کربنات pc در برابر ضربه نیز 120 برابر یک شیشه معمولی می باشد. این ورق ها در برابر مواد شیمیایی و حلال ها نیز به شدت مقاوم هستند و عایق گرما و حرارت، صدا و برق می باشند. ابعاد ورق های ساده و چند جداره نیز با هم تفاوت دارد که در ادامه به ابعاد آنها و قیمت گرانول پلی کربنات اشاره می کنیم.

ابعاد فیزیکی ورق های پلی کربنات چقدر است؟

ورق های پلی کربنات در دو نوع ورق ساده و تخت و ورق چند جداره، به فروش می رسد. هر کدام از این نوع دارای ابعادی هستند که در ادامه به شما معرفی می کنیم:

ابعاد ورق های ساده و تخت

  • ضخامت 2 تا 12 میلی متر؛
  • حداکثر عرض 2050 میلی متر؛
  • طول بنا به درخواست مشتری؛
  • سایز استاندارد: 3050 * 2050 میلی متر.

ابعاد ورق های چند جداره

  • ضخامت 4 – 6 میلی متر دو جداره؛
  • ضخامت 8 – 10 میلی متر دو جداره؛
  • ضخامت 16 میلی متر سه جداره؛
  • حداکثر عرض 2100 میلی متر.

ویژگی های صفحات پلی کربنات چیست؟

صفحات پلی کربنات، دارای خواص و ویژگی هایی می باشند که موجب استفاده آن ها در صنایع مختلف شده است. 6 ویژگی منحصر به فرد صفحات پلی کربنات شامل موارد زیر می شود:

1) خواص شیمیایی:

ورق های polycarbonate در درجه حرارت اتاق، در مقابل اسید های آلی و معدنی، روغن ها و محلول های نمک خنثی، هیدروکربن های آلفاتیک و الکل ها بسیار مقاوم هستند و این ویژگی کاربرد آن ها را بسیار زیاد کرده است.

2) مقاومت در برابر ضربه یا خراش:

مقاومت ضربه ای پلی کربنات های چند جداره تا 250 برابر ضربه پذیری شیشه است. خط و خش نیز به راحتی روی ورق polycarbonate ایجاد نمی شود.

3) مقاومت در برابر کشش و خمش (انعطاف پذیری):

انعطاف صفحات polycarbonate بسیار بالا است و در صورت کشیده شدن یا خم شدن به راحتی نمی شکند. مقاومت کششی این ورق ها بیش از 70 نیوتن بر میلی متر مربع (N/mm2) و مقاومت خمشی آن در حدود 2500 نیوتن بر میلی متر مربع است.

4) عایق حرارتی و صرفه جویی در مصرف انرژی:

ورق های پلی کربنات، عایق های بسیار خوبی برای گرما، صوت و الکتریسیته می باشد و در صرفه جویی مصرف انرژی نیز بسیار کمک می کند. برای همین در ساخت پنجره های دوجداره از این محصول پلیمری استفاده می شود.

5) خود خاموشی و اشتعال ناپذیری:

این پلیمر آتش نمی گیرد، شعله ور نمی شود و در دمای بالا نیز خواص خود را از دست نمی دهد و به آرامی ذوب می شود. مانع گسترش آتش می شود و به صورت خود به خودی خاموش می شود.

6) مقاومت در برابر اشعه های ماوراء بنفش UV یا سایر شرایط جوی:

این محصول یک لایه ضد اشعه UV روی خود دارد که کارایی آن در مکان های خاص مانند گلخانه را به شدت بالاتر می برد.

قیمت پلی کربنات درجه یک

فروش آنلاین پلی کربنات

این ماده و گرید هایش در کشور خودمان تولید شده و بخشی از آن نیز به کشور وارد می شود و گرید های polycarbonate نیز یکی از مهم ترین مواد اولیه در تولید ورق های این ماده است که کاربرد فراوان دارد و در کارخانه های زیادی تولید می شوند.

شما میتوانید انواع گرید های polycarbonate را به صورت اینترنتی از وب سایت کسری پلیمر خریداری کرده و یا قیمت گرانول پلی کربنات را در این سایت مشاهده نمایید.

محصول پیشنهادی: پلی آمید

مزایای پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات، دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. در ادامه، قصد داریم تا شما را با 12 مزایای پلی کربنات آشنا کنیم تا متوجه شوید که قیمت گرانول پلی کربنات، به چه عواملی وابسته است:

  1. پایداری رنگ؛
  2. قاومت عالی در برابر بار؛
  3. عایق صوتی با کیفیت بالا؛
  4. مقاومت عالی دربرابر خوردگی؛
  5. مقاومت در برابر آتش؛
  6. پاک شوندگی راحت؛
  7. پایداری ابعاد؛
  8. مقاومت در برابر آب؛
  9. عایق الکتریکی؛
  10. عایق حرارتی؛
  11. سازگاری با محیط زیست سبز؛
  12. نصب سریع.

پلی کربنات

کاربرد های پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات، دارای کاربرد های مختلفی در کارخانجات و صنعت می باشد. قیمت گرانول پلی کربنات؛ نسبت به کیفیت و کاربرد آن تعیین می شود. از کاربرد های این پلیمر، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساختمان سازی؛
  • سایبان منازل؛
  • کاربرد های شیشه؛
  • عملکرد شیشه های ایمنی؛
  • پنجره های سقفی، پارتیشن بندی، گنبد های تزئینی و اتاقک سازی؛
  • پوشش استخر؛
  • پوشش گلخانه ها؛
  • پوشش سقف پاساژ و بازارچه؛
  • پوشش نورگیر برای انبار ها؛
  • پوشش نورگیر برای سالن های اجتماعات؛
  • استادیوم های فضای باز یا بسته؛
  • صنعت حمل و نقل؛
  • سقف های متحرک استخری.

قیمت گرانول پلی کربنات

همانطور که در این مطلب به آن پرداختیم، این ماده بسیار پرکاربرد در صنعت بوده و به دلیل نوع ساختاری که دارد، می توان در  حوزه های مختلف صنعت مورد استفاده قرار داد. اگر شما قصد خرید گریدهای مختلف پلی کربنات را دارید و نگران بالا بودن قیمت گرانول پلی کربنات هستید، می‌توانید خرید خود را با خیال راحت در وبسایت کسری پلیمر انجام دهید. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول دارید، می توانید با پشتیبانی مجموعه در تماس باشید.

بخش های مختلف روش تولید polycarbonate:

در ادامه قیمت گرانول پلی کربنات، شما را با روش تولید آن آشنا می کنیم. بخش های مختلف روش تولید polycarbonate، 8 مرحله می باشند که در ادامه برایتان آورده ایم:

  1. سنتز پلی کربنات؛
  2. شستشوی محلول polycarbonate؛
  3. بازیافت حلال؛
  4. تبخیر و گرانول سازی؛
  5. تصفیه اولیه گاز خروجی؛
  6. ایستگاه دمنده ها و مخازن میانی محصول پلی کربنات؛
  7. بسته بندی و انبار محصول polycarbonate؛
  8. قسمت آلیاژ سازی polycarbonate و بسته بندی و انبار محصول آلیاژ شده.

خرید پلی کربنات

فروش مواد اولیه پلی کربنات از کسری پلیمر

اگر شما یک تولیدی دارید و به پلیمر Polycarbonate برای تولید محصولات خود نیاز دارید و قصد خرید ارزان قیمت و بدون واسطه آن را دارید؛ می توانید پلی کربنات یا هر نوع پلیمر مهندسی یا فوق مهندسی شده را از فروشگاه کسری پلیمر خریداری کنید.

در ضمن قیمت گرانول پلی کربنات و قیمت مواد پلی کربنات کره ای و بایر آلمان در این مجموعه فوق العاده مناسب است. خرید شما در کسری پلیمر بدون واسطه و سریع انجام می گیرد. پس می توانید با خیال راحت از صرفه جویی در قیمت و زمان، خرید خود را انجام دهید.

کارشناسان گروه کسری پلیمر با توجه به دانش و تجربه کاری خود، بهترین محصولات را برای شما در نظر می گیرند و کیفیت آنها تضمینی است. شما می توانید در صورت ابهام یا وجود مشکل نیز از مشاوره رایگان کسری پلیمر استفاده کنید و ما به شما کمک خواهیم کرد تا مشکل خود را برطرف کنید و به راحتی اقدام به خرید پلی کربنات pc کنید.

 

سوالات متداول درباره ی گرانول پلی کربنات

  1. چه ویژگی‌هایی در گرانول پلی کربنات وجود دارد؟

گرانول پلی کربنات دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر ضربه، شفافیت بالا، مقاومت در برابر حرارت، پایداری رنگ، عایق الکتریکی، مقاومت در برابر خوردگی و خواص مکانیکی بالا است. این ویژگی‌ها آن را به یک جایگزین مناسب برای مواد دیگر می‌سازد.

  1. چگونه گرانول پلی کربنات را می‌توان استفاده کرد؟

گرانول پلی کربنات می‌تواند به صورت خام استفاده شده یا با افزودن افزودنی‌ها و رنگ‌ها به کاربردهای مختلفی سازگار شود. از جمله کاربردهای رایج آن می‌توان به تولید قطعات خودرو، پنجره‌ها، ویترین‌ها، سیستم‌های صوتی خودرو، قطعات الکتریکی و بسته‌بندی‌های مقاوم اشاره کرد.

  1. چه عواملی بر انتخاب گرانول پلی‌کربنات تأثیر می‌گذارند؟

انتخاب گرانول پلی‌کربنات بر اساس نیازها و متغیرهای مختلفی صورت می‌گیرد. عواملی که ممکن است بر انتخاب تأثیر بگذارند عبارتند از: خواص فیزیکی و شیمیایی مورد نیاز، استفاده نهایی محصول، قیمت، میزان تولید مورد نیاز و توانایی فرآیند تولید.

  1. چه تفاوتی بین گرانول پلی‌کربنات و پلی‌کربنات استاندارد وجود دارد؟

گرانول پلی‌کربنات به عنوان ماده اولیه در فرآیند تولید پلی‌کربنات استفاده می‌شود. در حالی که پلی‌کربنات استاندارد محصول نهایی است که از گرانول پلی‌کربنات تولید می‌شود. پلی‌کربنات استاندارد ممکن است مواردی مانند افزودنی‌ها، رنگ‌ها و خواص مکانیکی خاص را داشته باشد که برای کاربردهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توضیحات تکمیلی

  • مورد مصرف

    در قالب ورق برای پوشاندن قسمتهای مختلف و مخصوصا سقف گلخانه استفاده میشود

  • خواص

    عایق حرارتی، مقاوم در برابر اشعه یووی، غیر قابل اشتعال و..

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گرانول پلی کربنات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *