امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
آخرین بروزرسانی: یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
مشاوره و فروش
02191003181
tellphone

ورق پلی پروپیلن برند آلمان

دوشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
سایز واحد فروش حالت برند رنگ قیمت (تومان)
20_200 کیلوگرم شاخه 1 متری آلمان سفید تماس بگیرید

ورق پلی پروپیلن برند ایران

دوشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
سایز واحد فروش حالت برند رنگ قیمت (تومان)
20_200 کیلوگرم شاخه 1 متری ایران سفید 173,000
1_80 کیلوگرم شیت 2000*1000 ایران سفید 174,000
توضیحات

قیمت مواد پلاستیک pp: یکی از پر مصرف ترین انواع پلیمر هایی است که در صنایع متنوع و مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پلیمر PP یک نوع پلیمر ترموپلاست است که در یک بازه گسترده از کاربرد های متنوع مثل فیلم و ورق، قالبگیری دمشی، قالبگیری تزریقی، بسته بندی غذایی و کاربرد های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. مقرون به صرفه بودن قیمت ورق پلی پروپیلن یکی از مزایای ویژه آن به شمار می آید

ورق PP یکی از دسته محبوب ترین محصولاتی است که از پلی پروپیلن تولید می شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. ورق های پلی پروپیلن یا ورق هایمپک و وکیوم دارای خصوصیات و ویژگی های بسیار مناسبی هستند که باعث می شود در صنایع بسیار مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این ورق های ظاهر بسیار خوبی دارند، قابلیت قالب پذیری دارند و همچنین مقاوم و زیبا هستند.

در ادامه این مطلب در وب سایت ثامن تجارت، قصد داریم تا کمی بیشتر با لیست قیمت پلی پروپیلن، قیمت مواد پلاستیک pp و قیمت pp بادی آشنا شویم.

ورق پلی پروپیلن چیست؟

پلی پروپیلن (PP) یکی از کارآمد ترین انواع پلیمر است که از پیلمریزاسیون پروپیلن در شرایط دما و فشار نسبتا ملایم و در حضور کاتالیست معروف زیگلر-ناتا انجام می شود، تولید می شود. پلیمریزاسیون به صورت ایزوتاکتیک تشکیل می شود و قادر به متبلور شدن تا حدود ۹۰ درصد می‌باشد.

پلی پروپیلن یک پلیمر ترموپلاست می‌باشد که در یک بازه گسترده از کاربرد ها شامل فیلم و ورق، قالب گیری دمشی، قالب گیری تزریقی، بسته‌ بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربرد های صنعتی و ساختمانی و اجزاء خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و کارایی دارد. علاوه بر این موارد، پلیمر تولید شده از منومر پروپیلن به طور معمول در برابر حلال های شیمیایی، باز ها و اسید ها مقاوم می باشد که مشخصه این پلیمر می باشد.

 

مولکول پروپیلن دارای ساختار شیمیایی نامتقارن می باشد، از این رو فرایند پلیمریزاسیون آن می تواند به سه نوع توالی در ساختار پلیمر حاصل شود. به دلیل اثرات ناشی از ممانعت فضایی گروه های متیل، توالی سر به دم دارای نظم ساختاری بالاتری نسبت به سایر انواع می باشد. از ویژگی های این پلیمر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. قیمت پلی پروپیلن نسبتا ارزان مونومر پروپیلن
  2. پایین PP (پلی پروپیلن)
  3. انعطاف پذیری بالا و طیف گسترده خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متغیر
  4. وزن مخصوص و سبک
  5. کاربرد های بسیار زیاد در گرید ها متنوع
  6. جانشین پلیمر هایی مانند پلی اتیلن (PE) و پلی استایرن (PS) و غیره

ورق پلی پروپیلن

ورق پلی پروپیلن

PP یا پلیمر پلی پروپیلن، یکی از بهترین پلیمر های ساده در دنیاست که از طریق پلیمریزاسیون گاز پروپیلن تولید می شود. هزینه مواد اولیه آن نیز مانند پلی اتیلن بسیار پایین و مناسب است و به دلیل اینکه هزینه مناسبی برای تولید دارد، باعث می شود که این پلیمر خیلی مورد استفاده قرار بگیرد.

ورق PP نیز همانطور که گفته شد، یکی از انواع محصولاتی است که از PP درست می شود و کاربرد های بسیار زیادی نیز دارد و بعد از ورق های PE یا پلی اتیلن، پرکاربرد ترین ورق های پلیمری در دنیا هستند. تنها تفاوت ورق های PP با ورق های PE در یک اتم کربن اضافی در مونومر گازی می باشد که این ساختمان مونومری اولیه سبب ایجاد این تفاوت می شود. اما چه کاربرد و مزایای در قیمت پلی پروپیلن تاثیر می گذارد؟! با ما همراه باشید تا به سوال های شما پاسخ دهیم.

مزایای ورق پلی پروپیلن ویژگی ورق pp
بالا بودن ضربه پذیری قیمت نسبتا ارزان مونومر پروپیلن
جوش پذیری انعطاف پذیری بالا
پایداری ابعادی در دمای بالا وزن مخصوص و سبک

انواع ورق های پلی پروپیلن

ورق های PP به دو صورت کوپلیمر (Copolymer) و هموپلیمر (Homopolymer) تولید می شوند. ورق های کوپلیمر خاصیت های بیشتری دارند و بیشتر به کار می آیند و به همین دلیل نیز گران تر هستند. کوپلیمر به پلیمر هایی گفته می شود که از 2 یا بیشتر جزء تشکیل شده اند. بسیاری از پلیمر های مهم صنعتی مانند پلی اتیل وینیل استات (PEVA) و اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) از نوع کوپلیمر هستند. به فرایندی که طی آن یک کوپلیمر از اجزاء مونومری خود تشکیل می شود، کوپلیمریزاسیون گفته می شود. هدف از کوپلیمر کردن، بهبود کیفیت و ویژگی های محصول نهایی است که در قیمت مواد پلاستیک pp و یا قیمت مواد اولیه پلیمری تاثیر بسزایی می گذارد.

در مقابل کوپلیمر، هوموپلیمر قرار دارد که تنها از یک واحد مونومری تشکیل شده است. ساده ترین انواع پلیمرها، هموپلیمرها هستند که از زنجیره های پلیمری متشکل از واحدهای تکراری منفرد تشکیل شده‌اند. بدین معنی که اگر A یک واحد تکراری باشد، یک زنجیره هموپلیمری، ترتیبی به صورت ……AAAAAAAA…… در زنجیره مولکولی پلیمر خواهد داشت.

لیست قیمت pp امروز

قیمت مواد اولیه پلیمری که توسط تولیدی های مختلف خریداری می شود، همیشه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که تولید کننده ها به آن دقت می کنند و دوست دارند که مواد مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری کنند تا بتوانند هزینه تولید را به نحوی پایین بیاورند و با هزینه کمتری محصول خود را به دیگران ارائه بدهند. اگر شما به انواع ورق PP برای تولید محصول خود نیاز دارید، می تواند ورق های پلی پروپیلن را در ثامن تجارت؛ مرجع خرید آهن آلات و پلیمر های متنوع، با بالاترین کیفیت و لیست قیمت پلی پروپیلن بسیار مناسب تهیه کنید.

تولید ورق پلی پروپیلن

ورق های پرولین همانطور که تا این لحظه متوجه شده اید یکی از مهم ترین پلیمر های صنعت است که در کارخانه های مختلف به وسیله دستگاه های مختلف و به صورت اتوماتیک و مکانیزه تولید می شود. دستگاه تولید ورق های PP به این صورت است که برای مواد اولیه را به صورت گرانول پتروشیمی در داخل دستگاه وارد می کنند و پس از ذوب و تغییر شکل و عبور از سیستم نورد دستگاه، ورق پلی پروپیلن به صورت ورق و رول یک دست و با ضخامت یک واخت تولید می شود. ماشین آلات و دستگاه هایی که برای تولید ورق PP استفاده می شوند، برای تولید ورق های پلیمر های دیگری مانند PS نیز استفاده می شوند و کاربرد دارند.

مزایا و ویژگی های تاثیر گذار در قیمت پلی پروپیلن

  1. بالا بودن ضربه پذیری
  2. مقاومت سایشی مناسب
  3. سبک (دانسیته کمتر نسبت به PET و PVC)
  4. جوش پذیری
  5. مقاومت الکتریکی مناسب
  6. عدم سمیت
  7. پایداری ابعادی در دمای بالا
  8. مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی و خورنده

خواص حرارتی ورق پلی پروپیلن (قیمت مواد پلاستیک pp)

خواص حرارتی مقدار واحد پارامتر NORM
دمای انتقال شیشه ای -10 سی DIN EN ISO 11357
دمای ذوب 165 سی DIN EN ISO 11357
دمای اعوجاج گرما 87 سی HDT، روش A روش ISO-R 75 A
دمای سرویس 140 سی کوتاه مدت NN
دمای سرویس 100 سی دراز مدت NN
انبساط حرارتی (CLTE) 13 10-5*1/K 23-60 درجه سانتیگراد، طولانی. DIN EN ISO 11359-1؛ 2
انبساط حرارتی (CLTE) 14 10-5*1/K 23-100 درجه سانتیگراد، طولانی. DIN EN ISO 11359-1؛ 2

 

کاربرد های تاثیر گذار در قیمت پلی پروپیلن

ورق های PP از دسته مهم ترین ورق های پلیمری در صنعت هستند که در کار های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل خواصی که دارند در برخی از کار ها بیشتر به کار می روند. از این ورق ها بیشتر در بسته بندی گوشت، پنیر و غذا های آماده استفاده می شود و کاربرد های زیادی در صنعت غذایی دارند. از آنها همچنین در تولید انواع لوازم التحریر نیز استفاده می شود و کاربرد دارند.

قابلیت های کاربردی و تاثیر گذار در قیمت pp امروز

  1. امکان تولید در گرید های متنوع و متفاوت
  2. قابلیت لمینیت شد با PE به جهت عایق بندی (Sealing)
  3. قابلیت لمینیت با EVOH جهت افزایش مثاومت در برابر نفوذپذیری
  4. امکان دستیابی به شفافیت مشابه PET و PVC با استفاده از افزودنی ها
  5. توانایی تولید با ضخامت های مختلف از 200 تا 800 میکرون و با عرضی تا 1 متر رول با وزن درخواستی مشتری

به نقل از ویکی پدیا :

پلی‌پروپیلن گسترش یافته یا EPP حباب یا لایه‌ای از پلی‌پروپیلن است که دارای ویژگی فشاری خوبی است که ناشی از سختی و سفتی پایین آن است و به آن اجازه می‌دهد که بعد از اعمال فشار به حالت اولیه خود برگردد و به‌طور گسترده‌ای در صنایع هوافضایی و وسایل کنترل رادیویی به‌کار می‌رود که این ویژگی ناشی از قدرت جذب فشار است.

 

خرید ورق PP (قیمت پلی پروپیلن)

اگر قصد خرید ورق های پلی پروپیلن که یکی از پرکاربرد ترین و پر مصرف ترین انواع ورق های پلیمری است که در صنایع مختلفی از آن استفاده می شود و خریداران بسیار زیادی دارد. اگر می خواهید از اخرین لیست قیمت ورق pp ،pp بادی، pp بازیافتی، pp z30s و قیمت هر کیلو pp مطلع شوید و یا اگر قصد خرید ورق پلی پروپیلن برای تولید محصول یا انجام خدمات مورد نظر خود دارید، می توانید ورق های پلی پروپیلن را با بهترین کیفیت و همچنین با قیمت pp امروز و قیمت مواد پلاستیک pp، در سایت ثامن تجارت خریداری فرمایید و هزینه کمتری در خرید ورق PP خرج کنید.

 

سوالات متدوال

  • پلی پروپیلن چیست؟ پلی پروپیلن گسترش یافته یا EPP حباب یا لایه ای از پلی‌پروپیلن است که دارای ویژگی فشاری خوبی است که ناشی از سختی و سفتی پایین آن است و به آن اجازه می دهد که بعد از اعمال فشار به حالت اولیه خود برگردد و به‌طور گسترده ای در صنایع هوافضایی و وسایل کنترل رادیویی به‌کار می رود که این ویژگی ناشی از قدرت جذب فشار است.
  • انواع ورق پلی پروپیلن کدامند؟ ورق های PP به دو صورت کوپلیمر (Copolymer) و هموپلیمر (Homopolymer) تولید می شوند. ورق های کوپلیمر خاصیت های بیشتری دارند و بیشتر به کار می آیند و به همین دلیل نیز گران تر هستند.
  • کاربرد های PP چیست؟ کاربردهای پلی پروپیلن بسیار گسترده است. این پلیمر در ساخت قطعات پلاستیکی توخالی مثل انواع بطری های پلاستیکی به کار می رود. به این فرایند قالب گیری دمشی با استفاده از پلی پروپیلن می گویند.