ورق پلی اتیلن چیست : ورق PE یکی از پرکاربردترین محصولات می‌باشد که از پلیمر پلی اتیلن به دست آمده است. به طور کلی پلی اتیلن برای اولین بار در آزمایشگاه ساخته شد که مانند موم سفید رنگی بود و قابلیت شکل پذیری و قالب گیری داشته و دارد. بعد از گسترش این محصول در صنایع، این نوع پلیمر با استفاده از پلیمریزاسیون گاز بی رنگ اتیلن وارد چرخه صنعت شد. از پلی اتیلن ورقه ای بیشتر برای تولید وسایل و تجهیزات پلاستیکی استفاده می‌کنند و البته لازم به ذکر است که از پلی اتیلن خالص در فرایندهای شیمیایی استفاده نمی کنند. در ادامه از این مطلب سایت کسری پلیمر شما را با تولید کننده و قیمت ورق پلی اتیلن سنگین تزریقی، رنگی و hdpe آشنا می‌کنیم.

ورق پلی اتیلن چیست؟

این نوع رول با دانسیته و ضخامت های متفاوتی تولید می‌شود که هر کدام خواص و کاربردهای خودش را دارد. به طور کلی وسایل نگهداری غذا یا انواع لوازم آشپزی با استفاده از پلی اتیلن ورقه ای تولید می‌شود. همچنین ورق PE دارای مقاومت بالا و پایداری شیمیایی خوبی است که می‌تواند در تولید واشرها و درزگیرها در صنایع خودروسازی و صنعت های مرتبط استفاده می‌شود.

شما انواع کیسه های پلاستیکی و فیلم های پوشش دهنده که مشاهده می‌کنید، با این ورق تولید می‌شود. از این محصول در تولید مخازن و تانکرهای نگهداری آب و همچنین تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب مصرفی که در مخازن تولید شده از ورق پلی اتیلن نگهداری می‌شود بدون هیچ رنگ و بو است. از این محصول پیش ساخته و نیمه آماده در بسیاری از صنایع گوناگون استفاده می‌کنند و از نوع رول های نیمه اماده برای ساخت مصالح و سازه های پیشرفته تر استفاده می‌کنند.

ورق پلی اتیلن قیمت

انواع ضخامت ورق پلی اتیلن (ورق پلاستیک PE)

به طور کلی ضخامت های گوناگونی بر حسب میکرون برای این نوع ورق‌ها وجود دارد که ضخیم ترین نوع آن فیلم می‌باشد. از هر نوع ورق با توجه به ضخامت برای کاربردهای گوناگون استفاده کردند.

پلی اتیلن ورقه ای سبک

بسیار نازک و حدود 86 میکرون می‌باشد. از آن برای پوشش گرد و غبار و به عنوان محافظ در هنگام نقاشی و سم پاشی استفاده می‌کنند.

ورق PE متوسط

حدود 125 میکرون بوده و برای محافظت های عمومی و پوشش در فضاهای بزرگ مانند مبلمان استفاده می‌شود. برای بسته بندی وسایل در زمان اسباب کشی مناسب است و به عنوان یک پوشش روی زمین برای نقاشی و سم پاشی می‌باشد.

ورق پلی اتیلن سنگین

250 میکرون بوده و هنگامی استفاده می‌شود که به محافظ های قدرتمند نیاز باشد. مثلا در ساختمان سازی و کارهای صنعتی از آن استفاده می‌کنند. این نوع ورق‌ها از نوع غیرشفاف یک دست بوده و در صورت نیاز به ورق پلی اتیلن رنگی می‌توان مواد رنگی به آن افزود. در ضمن آن‌ها عایق الکتریسته بوده و در برابر حرارت مستقیم تحملی ندارند. در ضمن این نوع PE دارای چگالی بالا بوده و از این رو به آن ورق پلی اتیلن hdpe می‌گویند.

مزایای پلی اتیلن چیست؟مزایای ورق پلی اتیلن چیست؟

این نوع ورق دارای ویژگی های خارق العاده و عالی است که موجب شده از آن در صنایع گوناگون استفاده کنند. از جمله مزایا و کاربردهای آن می‌توان به 12 مورد زیر اشاره کرد:

  1. دارای خواص دی الکتریک و مقاومت شیمیایی بالا؛
  2. دارای خواص جوش پذیری و مقاوم در برابر خوردگی؛
  3. داشتن تحمل حرارتی بالای 130 درجه سانتی گراد؛
  4. داشتن چگالی کمتر نسبت به آب؛
  5. پایین بودن قیمت رول ورق پلی اتیلن؛
  6. توانایی تولید در ابعاد گوناگون؛
  7. قابلیت فرایندپذیری؛
  8. شفاف بودن؛
  9. قابلیت تولید رول های با وزن و ضخامت های متفاوت (وزن ورق پلی اتیلن از 20 تا 205 کیلوگرم است)
  10. پایین بودن مقدار نفوذپذیری در برابر بخار آب برای صنایع ساختمانی، کشاورزی و بسته بندی؛
  11. قابلیت انعطاف پذیری در دمای خیلی پایین؛
  12. نداشتن هیچ گونه بو و سم.

ورق پلی اتیلن ضخیم

قیمت هر کیلو ورق پلی اتیلن

ورق پلاستیک PE در چگالی‌ها متفاوت با ویژگی های گوناگون تولید می‌شود؛ به طوری که قیمت هر نوع ورق با در نظر گرفتن نوع آن و مصارف مورد استفاده اش متفاوت است. بسیاری از صنایع به این محصول وابسته هستند؛ نمونه ی آن کارخانه های پلاستیکی هستند که برای تولید ظروف پلاستیک باید این محصول را تهیه کنند. برای پایین آمدن هزینه های تولید باید محصول مورد نظر را از تولید کننده ورق پلی اتیلن خریداری کنید. در این مطلب شما را با ورق پلی اتیلن چیست، وزن و برش ورق پلی اتیلن رنگی، سنگین و hdpe آشنا کردیم. شما برای خرید ورق پلی اتیلن و اطلاع از قیمت ورق پلی اتیلن شفاف یا رنگی و همچنین برای اطلاع از قیمت مواد پلی اتیلن می‌توانید به سایت کسری پلیمر مراجعه کنید.