مصرف کنندگان پلی استایرن، چه کسانی هستند؟ ما در این مقاله از سایت کسری پلیمر شما را با تولید، قیمت، خواص، حلال، ورق، ظروف و تزریق پلی استایرن آشنا می‌کنیم؛ سپس مصرف کننده های اصلی آن را به شما معرفی می‌کنیم. شما برای خرید مواد پلی استایرن می‌توانید؛ روی لینک داده شده ضربه بزنید. پلی استایرنها نمونه ای از پلیمرهای مصنوعی معطر است که پایه اصلی تولید آن از یک متریال شیمیایی به نام مونومر استایرن ایجاد شده است. صنایع زیادی به طور مستیقیم و غیرمستقیم به آن وابسته هستند؛ اما به راستی مصرف کننده های عمده انواع پلی استایرن چه کسانی هستند. پلی استایرن یکی از محصولات مشتق شده نفتی و هیدروکربن مایع بوده که از ساختاری انعطاف پذیر برخوردار بوده که در دمای بالا ذوب می‌شود. در ادامه به ورق پلی استایرن و مصرف کنندگان پلی استایرن در ایران، خواهیم پرداخت.

ورق پلی استایرن چیست؟

Polystyrene یکی از پلیمرهای مصنوعی می‌باشد که دارای خاص ترین زنجیره شیمیایی در صنعت پتروشیمی است. از مهم ترین ویژگی های این پلیمر، تلفیق پیوند واندروالسی در کمترین زمان ممکن در زنجیره های پلیمرهاست. این نوع یکی از کاربردی ترین پلاستیک های تولید شده توسط بشر است که ترکیب آن از مواد اولیه پلاستیک بسیار سخت است. ورق پلی استایرن همان ورق هایمپک بوده که دارای ویژگی های چون استحکام بالا، قالبگیری بالا، قابلیت فرایندپذیری با توانایی حفظ پایداری ابعادی و دمائی، چسبندگی، چاپ پذیری و رنگ پذیری می‌باشد. از این نوع رزین در صنایع گوناگون استفاده می‌کنند که می‌توان به مصرف و استفاده پلی استایرن در ساختمان سازی اشاره کرد. همچنین برای اشنایی با تولید کنندگان پلی استایرن در ایران به مقاله تولید پلی استایرن، مراجعه کنید.

مصرف کنندگان پلی استایرن در ایران، چه صنایعی هستند؟

به طور کلی Polystyrene به طور طبیعی در بعضی از مواد غذایی مانند قهوه، دارچین و توت فرنگی وجود دارد و در تولید انواع پلاستیک جز جداناپذیر آن است. خواص پلی استایرن مانند عایق حرارتی و الکتریسته مناسب و مقاومت بالا در برابر اسیدها و بازها موجب شده تا در صنایع گوناگون از آن استفاده کنند. در ادامه مصرف کنندگان هر نوع پلی استایرن را توضیح داده ایم. در ادامه، به 4 مدل پلی استایرن و مصارف آن اشاره خواهیم کرد:

مصرف کنندگان پلی استایرن معمولی:

این نوع با عنوان کریستال در بازار موجود است که برای مصرف عمومی کاربرد دارد. به دلیل داشتن ساختار آمورف در آن، سهولت فرایند پذیری آن خوب است. از این نوع پلی استایرن به دلیل داشتن ظاهر مطلوب در موارد دی الکتریکی و به دلیل توانایی ضربه پذیری و مقاومت بالا برای بسته بندی لوازم حساس، تولید کنندگان آن‌ها از آن استفاده می‌کنند. از این ماده در مصارف زیر استفاده می‌کنند:

  • بسته بندی مواد دارویی
  • ساخت بدنه ساعت
  • ساخت انواع ظروف یکبار مصرف (ظروف پلی استایرن)
  • بسته بندی محصولات خاص مانند لوح های فشرده به دلیل نیاز داشتن به مراقبت بالا
  • عایق سرمایشی در بدنه یخچال‌ها

مصرف کنندگان پلی استایرن مقاوم

متریال این نوع از هایمپک بوده که دارای مقاومت بالای است که در ساخت هر نوع شی از آن استفاده می‌کنند. ساخت بلوک های پلاستوفوم به جای بلوک های سیمانی از مهم ترین موارد مصرف هایمپک است. امروزه با هدف افزایش مقاومت از این نوع در ساخت لایه محافظ ساندویج پانل استفاده می‌کنند. تولید کنندگان وسایل ورزشی از آن برای پوشش لوازم ورزشی بهره می‌برند.

مصرف کنندگان پلی استایرن در ایران، چه صنایعی هستند؟مصرف کنندگان پلی استایرن انبساطی

این نوع که با نام یونولیت است، در زمان ساخت، یک فوم حجم دهنده به آن افزوده می‌شود. از مشخصات بارز آن می‌توان به قابلیت ضد حریق و نسوز بودن آن و همچنین رنگ سفید آن اشاره کرد. از دیگر ویژگی های آن می‌توان به قابلیت مقاومت بالا در جذب ضربه، مقاومت در برابر گرما و رسانایی پایین در مقابل حرارت اشاره کرده که موجب شده تا از آن در بسته بندی و عایق سازی استفاده کنند؛ در ضمن از مهم ترین مصرف کنندگان یونولیت سازندگان ساندویج پانل و کانکس می‌باشند.

مصرف کنندگان پلی استایرن اکسترود شده

این نوع دارای متریال اسفنجی با تراکم بالا بوده که نوعی پلاستیک است. تولید آن توسط فرایند اکستروژن از پلیمر Polystyrene است که موجب داشتن ساختار سخت و سفت شده که از آن در عایق سازی استفاده می‌کنند. از این نوع برای ساخت انواع پانل‌ها، تولید مصالح ساختمانی و ساخت پانل سردخانه ای استفاده می کنند. به دلیل پایین بودن قیمت پلی استایرن اکسترود شده، کم وزن بودن ان و مقاومتش در برابر زلزله؛ به طور گسترده در ساخت و ساز از آن استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

ما در این مطلب، شما را با مصرف کنندگان پلی استایرن، خواص، ورق، تولید، حلال و تزریق پلی استایرن آشنا کردیم. شما برای خرید و اطلاع از قیمت مواد پلی استایرن می‌توانید به سایت کسری پلیمر مراجعه کنید.